Posted by: admin

Rammumehe raja ainsana seljatanud sportlane: lahendus tuli crossfitist

Suvespartakiaad’18 teise päeva kõige suuremaks pähkliks osutus rammumehe- ja naise võistlus. 50 rajale läinud mehe hulgas suutis lõpuni jõuda vaid üks. Naisi läks rajale 37 ning kaheksa osalejat said kõikide alade seljatamisega edukalt hakkama.

Kvalifikatsiooniringis tuli enda ees hoida 14 kg kaaluvat tühja õllevaati / foto: Tarmo Haud – www.TarmoHaud.ee

 

Kvalifikatsiooniringis tuli hoida enda ees umbes 14 kg kaalunud tühja õllevaati, edasi ootas ees viiest alast koosnenud rada – liivakottide tassimine, rehvi kantimine, raskuse tõstmine, sangpommi heitmine ning auto veeretamine.

 

Meestele mõeldud trassil läbis kogu tuleproovi ainsana Rain Pajur Swedbankist. „Rada tundus ka mulle väga raske, kuid õnneks on mul olemas kolm väga head crossfitiga tegelevat sõpra ja nemad andsid mulle tehnika osas hüva nõu. Sain teada, kuidas tõsta üles sellised raskused, mida varem tõstnud ei ole. Loomulikult aitasid kolleegide ergutused ja adrenaliin. Nii see juhtus!“ ütles Pajur.

 

„Mullu oli rada tunduvalt lihtsam. Täna arvasin, et kõige keerulisemaks katsumuseks saab 80 kg palgi pea kohale tõstmine, kuid tegelikult oli raske hoopis sangpommi kuue meetri kaugusele lennutamine. Esiteks pole ma seda harjutanud ning teiseks on seal omad nipid, mida ma varem ei teadnud. Lahendus tuli crossfitist! Tehnika peitub lendlevate puusade töös,“ selgitas rammumees.

 

Orkla Eesti AS tiimi liige Kaire Kattai saavutas võistlusel 6. koha. Napilt oleks tallegi sangpommi heitmine saatuslikuks saanud. „Jõuga polnud seal midagi pistmist, puhas tehnika,“ muljetas Kattai pärast võistlust.

 

170 kg kaaluvat rehvi tuli teisele küljele lükata kahel korral / foto: Tarmo Haud – www.TarmoHaud.ee

Anu Raamat Keskkonnaagentuurist tunnistas, et rammunaise võistlust on kõrvalt jälgida hoopis lihtsam. „Algul pidin sellest tegelikult loobuma, aga otsustasin siiski üritada. Kui oleksin varem korraks seda rehvi tõsta proovinud, siis võinuks ilmselt paremini minna. Esimese katsega oli tehnika vale,“ rääkis Raamat.

 

„Vähemalt mingi tulemus jäi kirja, kvalifikatsioonist sai läbi käidud ja äge kogemus olemas. Vaatan, et meestel on ikka väga raske. Liivakoti tassimine läheb neil küll ludinal, aga palgi pea kohale tõstmine on vist raske katsumus. Tuleb rohkem trenni teha ja järgmiseks aastaks jõudu koguda. Sellest järeldub, et naised on sitkemad ja vastupidavamad.“

 

Ernst & Young Baltic AS töötaja Remo Kuldkepp arvas, et rajameister on vinti peale keerates sellega veidi liiale läinud. „175 kg rehvi kantimine on veel tehtav, aga 80 kg palgi kolmel korral pea kohale tõstmine on päris raske. Oleks siis üks kord. Mullu oli auto lükkamine kõige keerulisem, aga tänavu siis see metallist jurakas,“ nentis Kuldkepp.

 

Rammunaise rajal varem häid tulemusi näidanud Piret Põldsaar Tallinna Lennujaama Spordiklubist ei jõudnud samuti päris lõpuni. „Tuleb õppida sangpommi heitma,“ ütles ta lühidalt ja lisas. „Iseenesest oli see kerge, aga tehnikat ei osanud. Ma ei saanud aru, kuidas sangpommi kaugele lennutada, kõrgele küll. Tahtsin väga autot lükata, aga kahjuks ei pääsenud selleni. Eks järgmisel aastal tuleb uuesti osaleda.“

 

Liivakoti tassimine oli tõenäoliselt raja kergeim osa / foto: Tarmo Haud – www.TarmoHaud.ee

Rajameister Marti Viilu soovitas meestel raja läbimiseks rohkem trenni teha. „Eelnevatel aastatel on öeldud, et rada on liiga lihtne. No panime seekord siis ikka päris rammumehe katsumuse püsti,“ põrutas Viilu.

 

„Tegelikult ei ole siin sellistel 60 kg kaaluvatel meestel midagi teha. Tulevad õhinaga peale, aga alahindavad oma võimeid. Naised on palju tublimad, mõned läbisid jõuproovi mängleva kergusega. Ei oskagi seisukohta võtta, ilmselt on naised lihtsalt tugevamad,“ tunnustas rajameister tublisid tegijaid.

 

Ettevõtete arvestuses kogus enim punkte Tallinna Lennujaama Spordiklubi, teiseks tuli Swedbank ning kolmandaks Orkla Eesti AS.

 

 

Autor: Marta Vasarik